Įtraukusis ugdymas
Įtrauktis (Lietuvos švietimo sistemos principas) — švietimo sistema sudaro sąlygas kiekvienam asmeniui ugdytis, plėtoti savo galias ir gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą, patirti sėkmę mokantis, socialinėje, kultūrinėje ir (ar) kitose veiklose ir būti nediskriminuojamam dėl ugdymosi poreikių įvairovės ir (ar) švietimo pagalbos reikmės.
Įtraukusis ugdymas — tai sąlygų visų mokinių dalyvavimui bendrose ugdymosi veiklose sudarymas, eliminuojant galimus mokymosi barjerus.
Universalus dizainas mokymuisi (UDM) — tai mokslo įrodymais pagrįsta ugdymo prieiga, pripažįstanti individualius mokinių skirtumus ir suteikianti visiems vienodas galimybes pasiekti sėkmę per lanksčių ugdymo tikslų, ugdymo metodų, priemonių, mokinių pasiekimų vertinimo
būdų taikymą, vadovaujantis nuostata: pateikti įvairių būdų mokiniams (-ėms) sudominti; pateikti įvairių būdų žinioms suprasti ir operuoti jomis; pateikti įvairių būdų savivaldžiai mokymosi veiklai ir rezultatams pademonstruoti. Tai ugdymo prieiga, lengvinanti įtraukiojo ugdymo įgyvendinimą ir stiprinanti jo tvarumą formaliuoju ir neformaliuoju būdu visuose švietimo lygiuose.
REKOMENDACIJOS TĖVAMS
- Rekomendacijos tėvams, auginantiems vaikus, turinčius įvairiapusių raidos sutrikimų
- Kaip ugdyti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, komunikacinius įgūdžius
- Vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, pagrindinių įgūdžių ugdymas
- Kaip ugdyti vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, savarankiškumą namuose
- Kaip įvairiapusių raidos sutrikimų turintį vaiką įtraukti į sensorines veiklas namuose
- Naudinga informacija tėvams