Vaiko gerovės komisija
Vaiko gerovės komisijos nariai:
Eglė Daunoravičienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, – komisijos pirmininkė
Ilona Šmitienė, specialioji pedagogė, – pirmininko pavaduotoja
Inga Minsevičiūtė, socialinė pedagogė, – narė
Edita Pužauskienė, pradinio ugdymo mokytoja, – narė
Irena Kaleininkienė, priešmokyklinio ugdymo mokytoja, logopedė – narė
Agnė Pankaitė, sekretorė administratorė, – komisijos sekretorė
Kalvarijos sav. Sangrūdos pagrindinėje mokykloje švietimo pagalbą teikia: socialinis pedagogas, specialusis pedagogas, logopedas, psichologas, mokinio padėjėjai.
Linijos pavadinimas | Telefono numeris | Darbo laikas | Kam skirta |
---|---|---|---|
Jaunimo linija | 8 800 28888 | I-VII visą parą | JAUNIMUI |
jaunimolinija.lt | Paramą teikia savanoriai | ||
Vaikų linija | 116 111 | I-VII 11-23 val. | VAIKAMS |
vaikulinija.lt | Paramą teikia savanoriai | ||
Vilties linija | 116 123 | I-VII visą parą | SUAUGUSIEMS |
viltieslinija.lt | Paramą teikia savanoriai ir psichikos sveikatos specialistai | ||
Pagalbos moterims linija | 8 800 66366 | I-VII visą parą | MOTERIMS |
pagalbosmoterimslinija.lt | Paramą teikia savanoriai ir psichikos sveikatos specialistai | ||
Tėvų linija | 8 800 90012 | I-V 9-13 val. ir 17-21 val. | TĖVAMS PATIRIANTIEMS IŠŠŪKIŲ |
tevulinija.lt | Paramą teikia profesionalūs psichologai | ||
Pagalbos vaikams linija | 116 111 | I-V 11-19 val. | VAIKAMS IR TĖVAMS PATIRIANTIEMS IŠŠŪKIŲ |
pagalbavaikams.lt | Paramą teikia savanoriai | ||
VšĮ Krizių įveikimo centras | I-V 16-20 val. | SUAUGUSIEMS IR PAAUGLIAMS | |
krizesiveikimas.lt | VI 12-16 val. | Konsultuoja psichologai | |
Pirma konsultacija nemokama, vėlesnės mokamos |
Informacija mokytojams.
Rekomendacijos dėl atnaujintų bendrųjų programų pritaikymo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams
Elgesio ar/ir emocijų sutrikimų turintiems mokiniams
Intelekto sutrikimus turintiems vaikams
Įvairiapusio raidos sutrikimo mokiniams
Judesio ir padėties sutrikimus turintiems mokiniams
Kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turintiems mokiniams
Klausos sutrikimus turintintiems vaikams
Kurčneregystę turintiems vaikams
Mokymosi sunkumų turintiems mokiniams
Mokymosi sutrikimų turintiems vaikams
Regos sutrikimų turintiems mokiniams
Mokytojas, rengdamas programą, pagal galimybes orientuojasi į mokinio bendrųjų kompetencijų ugdymą:
- pabrėžia aktyvų mokymą(si) ir skatinanti vaiko aktyvaus dalyvavimo bei bendradarbiavimo pamokoje galimybes;
- lavina pozityviuosius asmens gebėjimus, plėtoja pažinimo galimybes, pomėgius, interesus;
- skatina mokantis remtis artimiausioje aplinkoje esančiais pavyzdžiais;
- ugdo gebėjimus, kurie leidžia kompensuoti sutrikusios funkcijos veiklą arba prisitaiko ir produktyviai veikti be jos;
- inicijuoja mokymąsi bendradarbiaujant;
- mokymosi procese akcentuoja socialinius ir asmeninius aspektus;
- skatina mokymosi įgūdžių bei savarankiško mokymosi strategijų formavimąsi (atsižvelgiant į mokinio savarankiško gyvenimo perspektyvą).
Rengiant mokiniui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių ugdymo programą ir planuojant ugdymo procesą visada būtina remtis ,,stipriosiomis“ mokinio ypatybėmis. Svarbu, kad programoje mokytojas konkrečiai įvardytų, ką mokinys jau žino, ką geba daryti ir kaip, kokiu būdu išmoksta greičiausiai. Taip pat svarbu įvardyti labai svarbius dalykus, kurių mokinys negeba (pavyzdžiui, neturi savarankiško darbo įgūdžių ir kt.), vengti teiginių ,,nemoka“, ,,nežino“. Mokytojas turi parengti programą taip, kad mokinį lydėtų sėkmė.